Dartmoor och Exeter

Jag, Jennifer, har bokat någon som kallas för "STS explorer pass". När man beställer det så får man göra massa extra aktiviteter i England,Torquay! Detta kostar 625 kr och det tror jag deffinitivt att det kommer vara värt!

Exter och Dartmoor är en utav sakerna vi ska få göra! Eller inte göra utan uppleva! Eftersom att hästrasen Dartmoorponny ursprungar därifrån kan jag tänga mig att Dartmoor är riktigt fint!

När jag sökte på Dartmoor kom denna fakta upp:
"Dartmoor is the largest National Park in the South West of England, covering 368 square miles.  High Willhays in north Dartmoor is the highest tor at over 620m.

Agatha Christie was born in Torquay, Devon, but was a frequent visitor to the Hay Tor area of Dartmoor."

Låter spännande eller hur? Och vad trevligt att Agatha Christie är född/uppväxt i Torquay där jag ska bo de närmsta veckorna ;D





Google-bilder!

De vackra Dartmoor ponnierna strövar fritt och likaså fåren. Haha det blir nog coolt att se :D

Men nu höll jag ju på att glömma bilderna på Exeter:




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0